Salutare, pentru că fac mult research, m-am gândit că ar fi păcat să nu împart cu tine această muncă, așa că îți pun acest research sub formă de articol. Primul astfel de experiment este Google (Alphabet), poate una dintre cele mai ignorate companii dintre Magnificent 7 din ultima perioadă (bine, Tesla e și mai ignorată).
Sentimentul de piață
Alphabet a raportat situatiile financiare pentru T4 FY23 și rezultatele au fost primite mixte. Totuși nu ar trebui să uităm de unde am plecat, Google valora acum 3 ani jumătate din cât e acum și în această perioadă am trecut printr-o pseudo-recesiune.
Income Statement – Google
Advertising: 65,5 miliarde de dolari (+11%) din care:
- Search: 48,0 miliarde de dolari (+13%).
- YouTube Ads: 9.2 miliarde de dolari (+16%).
- Network (AdSense + AdManager): 8,3 miliarde de dolari (-2%).
- Cloud: 9,2 miliarde USD (+26%, accelerând de la +22% din Q3).
- Abonamente, platforme și dispozitive: 10,8 miliarde de dolari (+23%).
Repere principale:
- Veniturile au crescut cu +13% de la an la an, la 86,3 miliarde de dolari;
- Marja brută a fost de 56%;
- Marja operațională a fost de 27%:
- Serviciile a fost de 35% (+5pp peste anul trecut).
- Cloud a fost de 9%.
- EPS (profit alocat fiecărei acțiuni) 1,64 USD.
Cashflow Statement – Google
- Operational Cash Flowl a fost de 18,9 miliarde USD.
- Free Cash Flow a fost de 7,9 miliarde de dolari.
Balance sheet (Bilanț) – Google
- Cash & Cash equivalent: 110,9 miliarde de dolari;
- Long term debt: 13,3 miliarde de dolari. Clar nu există o problemă de datorii la Google.
Concluzii preliminare
- Creșterea veniturilor a fost accelerata si vorbim de cel mai rapid nivel din T2 FY20, determinată de o accelerare pe toate segmentele.
- Ads au ratat (AdSense si Ad Manager): Peste tot se vorbește de Alphabet că a ratat așteptările privind veniturile din publicitate cu o jumătate de miliard. Cu toate acestea, creșterea veniturilor din publicitate s-a accelerat, pentru că în realitate doar partea de AdSense și AdManager a fost foarte puțin sub așteptări, în timp ce toate celelalte au crescut substanțial, per total vorbind de 11% mai multe venituri din Advertising.
Mai mult…
- O creștere a numărului de abonamente, platforme și dispozitive: acesta a crescut cu +23% de la an la an, accelerând de la +21% de la an la an în T3. Abonamentele YouTube (TV, Premium și Muzică) și Google One (spațiul de stocare) au fost cele mai importante;
- Cloud a fost din nou segmentul cu cea mai rapidă creștere;
- Free Cash flow a fost de 69 de miliarde de dolari pentru întregul an, 59 de miliarde de dolari mergând către Shares BuyBack aka o cotă mai mare de detinere pentru acționari, adică noi. Shares BuyBack au crescut la 16,2 miliarde de dolari în T4, ilustrând încrederea conducerii în valoarea acțiunilor si faptul ca acțiunile încă pot fi considerate ieftine față de valoarea corectă a acțiunii, pe care eu o văd mai aproape de 180-200$.
- Partea de search engine a crescut cu +13% de la an la an, condusă de retail și regiunea APAC.
- Anunțurile YouTube au crescut cu +16% de la an la an. Pentru o comparatie, Netflix și-a crescut ad revenue cu +12% de la an la an în același trimestru, comparativ cu 16% Youtube.
Youtube continuă să crească
Youtube contribuie la două segmente de venituri:
- Anunțuri YouTube: venituri din publicitate generate pe YouTube.
- Abonamente: YouTube TV, Music, Premium și NFL Sunday Ticket.
Numai YouTube ads reprezintă 11% din veniturile totale, dar contribuția YouTube este de aproximativ 15%, cu abonamentele. După o încetinire indusă de transparența Apple App Tracking, YouTube ads au revenit pe parcursul FY23. Ca să îți faci o idee, YouTube ads au reprezentat 104% din veniturile totale ale Netflix în Q4, o creștere de la 101% în anul precedent. Altfel spus, din a fi echivalentul a 66% comparativ cu veniturile Netflix în 2019, doar Youtube reprezintă mai mult astăzi.
Concluzie finală – merită să investim în Google?
Per total Google este un powerhouse și își merită locul în Magnificent 7. Ca preț corect, eu mi-am spus opinia, îl văd mai aproape de 180-200$, așadar cât timp suntem sub 160$ (ca să avem în vedere și un discount), cred că Google e lejer o investiție bună și așa cum am zis la început, poate printre puținele companii din Magnificent 7 care nu și-a atins prețul corect și potențialul.
Poți să afli mai multe în video-ul dedicat pe Youtube, dacă te abonezi cu doar 10 lei/ lună sau 20 lei/ lunăși vei avea acces inclusiv la mesajele mele cu analize pe care nu le pun în niciun alt loc (ai un loc în față în mintea mea).
Dacă mai ai orice fel de întrebare, te aștept într-o sesiune de PowerHour și cu siguranță îi dăm de cap! De asemenea, să nu îți fie rușine, poți oricând să îmi lași un comentariu aici, în cadrul unei ediții a newsletterului meu gratuit, **The Weekly Blend** sau pe Youtube.
Și nu uita, cel mai important este să alegi brokerul care oferă combinația perfectă de funcționalități, prețuri și servicii pentru a-ți crește cu succes portofoliul. Interactive Brokers bifează toate dintre aceste căsuțe și își oferă posibilitatea de a investi în obligațiuni de oriunde în lume.
Te salut și îți pumnii pe drumul tău de investitor!